2021-01-15

Organizacja Pracy Punktu Szczepień COVID 19

Organizacja pracy

 punktu szczepień przeciwko COVID - 19

Przychodni Rejonowej nr 2, ul. gen. J. Hallera 25 w Oleśnicy

w okresie od 18.01.2021 r. do 21.01.2021 r.

 

Zgodnie z pismem Ministerstwa Zdrowia nr DWI.641.4.2021.GK z dnia 12 stycznia 2021 roku (data wpływu w dniu 13.01.2021 godz. 17:00), punkt szczepień Przychodni Rejonowej nr 1 przy ul. gen. J. Hallera 25 w Oleśnicy Samodzielnego Zespołu Publicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej w Oleśnicy  w wyżej wymienionym okresie rozpocznie szczepienia I dawką przeciwko COVID - 19, zgodnie   z poniższym harmonogramem:

 

Dzień tygodnia

Przeznaczenie szczepionek dla:

Liczba zespołów szczepiących*

Liczba osób

Godziny szczepień

Poniedziałek

Pensjonariusze DPS

w Ostrowinie i Jemielnej.

2

 

Około 253

14:00  18:00

Wtorek

Pensjonariusze DPS

w Ostrowinie i Jemielnej.

2

8:00 - 18:00

Środa

Pensjonariusze DPS

w Ostrowinie i Jemielnej.

2

8:00 - 18:00

Czwartek

Pracownicy ochrony zdrowia

z grupy 0 i osoby z populacji 80+.

 

1

 

Około 17**

 

8:00 - 18:00

 

*   W skład zespołu szczepiącego wchodzi: lekarz, pielęgniarka z uprawnieniami do szczepień,  aktywny

    użytkownik aplikacji gabinet.gov.pl (pielęgniarka lub inny pracownik medyczny).

** Liczba osób jaka będzie zaszczepiona zależy od tego ile zostanie szczepionek po zaszczepieni  pensjonariuszy

    DPS.

 

Zamówiono zgodnie w Systemie Dystrybucji Szczepionek COVID – 19, zgodnie z wytycznymi Min. Zdrowia: 270 dawek.

 

Organizacja pracy punktu szczepień na późniejsze okresy będzie podawana co tydzień po otrzymaniu informacji z MZ o możliwej liczbie dawek szczepionki możliwej do zamówienia.

 

Infolinie SZPZOZ w Oleśnicy (rejestracja do szczepień przeciwko COVID – 19), czynne w godz. 8:00 – 15:00 w dni robocze od poniedziałku do piątku.

Numery infolinii

1) 71 715 69 25;

2) 71 715 69 26;

3) 71 715 69 27.

 

Zakresy obowiązków przy szczepieniu przeciwko COVID – 19:

Lekarz:

  1. Wystawianie skierowania na szczepienie w postaci elektronicznej przez Elektroniczną Platformę Gromadzenia, Analizy i Udostępniania Zasobów Cyfrowych o Zdarzeniach Medycznych (EPG) – skierowanie ważne przez 60 dni.
  2. Kwalifikacja przed szczepieniem w celu wykluczenia przeciwwskazań do wykonania szczepień (art. 17 ust. 2 ustawy z dnia 5 grudnia 2008 roku o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi.
  3. Wypełnienie nowej karty szczepień (zgodnie z rozp.  Ministra Zdrowia z 23 grudnia 2020 roku zmieniającym rozporządzenie w sprawie rodzajów, zakresu i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania:  Dz. U. z 2020 roku, poz. 2350, w formie elektronicznej.

 

      Karta szczepień zawiera:

 

  1. Informację o przeprowadzeniu lekarskiego badania kwalifikacyjnego;
  2. Dane dotyczące szczepienia,
  3. Datę i godzinę przeprowadzenia szczepienia,
  4. Numer podawanej szczepionki oraz zalecana liczbę dawek,
  5. Nazwa handlowa i nr serii, kod EAN szczepionki;
  6. Nazwa podmiotu odpowiedzialnego, ilość podawanej szczepionki, drogę jej podania oraz część ciała, w która ją podano;
  7. Oznaczenie osoby kwalifikującej do szczepienia lub przeprowadzającej szczepienie;
  8. Informacje dotyczące stany zdrowia  w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia szczepienia.

        4. Wydanie zaświadczenia o wykonaniu szczepienia w formie elektronicznej i papierowej.

        5. W przypadku podejrzenia lub rozpoznania wystąpienia niepożądanego odczynu   

           poszczepiennego, lekarz  ma obowiązek zgłoszenia tego faktu do PPIS w Oleśnicy w ciągu

           24 godzin (art. 21 ust. 1 ustawy z dnia    5   grudnia 2008 roku o zapobieganiu oraz

           zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi.

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..