DRUKUJ
2020-10-12

Sposób udzielania świadczeń w czasie pandemii
COVID-19

1)      Sposób wykonywania porad lekarskich w czasie pandemii koronawirusa -  

a)w trybie teleporady -  lekarz telefonuje do pacjenta ze służbowego telefonu i po pozytywnej autoryzacji danych pacjenta (imię i nazwisko, pesel, wykaz leków które przyjmuje, data i miejsce ostatniej wizyty u lekarza poz, adres zamieszkania, nr tel. i e-mail), lekarz przeprowadza konsultację, którą odnotowuje w systemie informatycznym CliniNet (opis dolegliwości z uwzględnieniem czasu ich trwania- ICD-10, wywiad epidemiologiczny , zaordynowane leki, sposób dalszego postępowania), wystawia skierowania na badania diagnostyczne lub do poradni specjalistycznych, przekazuje online lub drukuje je, pieczętuje i oddaje do rejestracji celem przekazania pacjentowi.

b)w trybie osobistej wizyty pacjenta –    pacjenci zgłaszający się do poradni i przychodni przyjmowani są zgodnie z harmonogramem pracy  ustalonym przed ogłoszeniem pandemii koronawirusem . Realizacją świadczenia w gabinetach należy zachować daleko idącą ostrożność przed możliwością zakażenia się koronawirusem i tak:

  • pacjenci i personel w budynku przychodni (poradni) muszą bezwzględnie przebywać w maskach zakrywających usta i nos,
  • obowiązkowo należy dezynfekować dłonie płynem dezynfekcyjnym znajdującym się w wejście do budynku przychodni (poradni bądź ośrodka zdrowia).
  • wchodząc do budynku należy poddać się pomiarowi temperatury, przy podwyższonej  zawiadomić lekarza i z nim ustalić dalszy tok postępowania,
  • przy poruszaniu się wewnątrz budynków przychodni, (poradni, ośrodków zdrowia)  bezwzględnie należy zachować min. 2 mb odległości od innej osoby  i to zarówno przy rejestracji jak i podczas oczekiwania przed gabinetem (pracownią) – nie zajmować miejsc siedzących oklejonych taśmą,
  • do budynku przychodni (poradni lub ośrodków zdrowia) nie wchodzić wcześniej jak na  10  minut przed planowana wizytą,
  • osoby chore przewlekle, zażywające leki konieczne do kontynuacji leczenia, mogą   zapotrzebowanie na nie z niezbędnymi danymi, wrzucać do zamykanych skrzynek znajdujących się przy wejściu do przychodni a informacje zwrotną o numerze (kodzie) wystawionej recepty należy przekazać pacjentowi przez telefon po uprzedniej identyfikacji go,
  • rejestrowanie pacjentów na kolejną wizytę w poradniach (gabinetach), gdzie lekarz przyjmuje  z pielęgniarką odbywa się w miejscu udzielania świadczenia zdrowotnego (gabinecie), a tam gdzie nie ma pielęgniarki w rejestracji,
  • wyniki badań, zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami, zamieszczane są w historii choroby pacjenta systemu CliniNet w formie elektronicznej,              
  • konieczne jest bezwzględne zachowanie środków ostrożności i ochrony osobistej przez personel w czasie przyjęć pacjentów.