Wersje

Wersja Data zmiany Autor Opis Akcje
2020-11-17 12:39:29  malgorzatagmur malgorzatagmur
Podgląd
Zamknij
PolePrzedPo
2020-10-12 18:30:20  Jarosław Ptak

Utworzono artykuł 373067 o nazwie 'Badanie OCT'

Podgląd
Zamknij
PolePrzedPo
idpuste373067
user_idpuste1316212
resource_idpuste3306
namepusteBadanie OCT
category_idpuste61170
language_idpuste1
shortpusteBadanie OCT
fullpuste

Oleśnica, dnia 22.06.2015r.

SZPZOZ/264 /15

OCT

optyczna koherentna tomografia dna oka

wykonywana na tomografie komputerowym „SOCT Copernicus +”

w Samodzielnym Zespole Publicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej w Oleśnicy.

1. Czym jest badanie OCT (Koherentna Tomografia Optyczna)?

   Koherentna Tomografia Optyczna to wysoko zaawansowane nieinwazyjne i bezkontaktowe badania okulistyczne wykorzystujące promień lasera oraz technologicznie zaawansowaną jego analizę do obrazowania i pomiarów tkanek oka, takich jak siatkówka, nerw wzrokowy, rogówka.Tomograf okulistyczny jest narzędziem ukazującym strukturę tkanki oka w przekroju o bardzo wysokiej rozdzielczości, znacznie przewyższającą uzyskiwaną w badaniu USG. Badanie umożliwia dokładny, powtarzalny pomiar grubości siatkówki, co wykorzystuje się  w monitorowaniu przebiegu wielu schorzeń siatkówki i efektów ich leczenia.

2. Wskazania diagnostyczne do wykonania badania OCT:

Koherentna tomografia optyczna znalazła szereg zastosowań w okulistyce, zarówno w przypadku choroby siatkówki, ale również w leczeniu jaskry. Pozwala ocenić wielkość uszkodzenia włókien nerwu wzrokowego. Badanie to jest szczególnie ważne w diagnostyce zmian chorobowych w obrębie najcenniejszej dla procesu widzenia dna oka, tzw. plamki.  Każdy pacjent chory na cukrzycę powinie przejść okresowo badania tomografem okulistycznym, w celu zapobieżenia ślepocie wywołanej zmianami cukrzycowymi w oku.

3. Badanie jest bezpieczne, także dla pacjentów z:

- alergiami,

- niewydolnością krążenia,

- dysfunkcją nerek,

- kobiet ciężarnych.

4. Przygotowanie do badania OCT:

1) pacjenci, którzy mają soczewki kontaktowe, musza je usunąć,

2) pacjenci noszący okulary, powinni przyjść na badanie w okularach.

W niektórych przypadkach może zaistnieć przez badaniem konieczność zakropienia oczu. W przypadku zakrapiania oczu nie należy prowadzić pojazdów mechanicznych.

5. Opis badania:

Pacjent siada przed tomografem z głową spoczywającą na podpórce, a badający obserwując na ekranie obraz dna oka rejestruje przekrój wybranych jego elementów.  Wydruki z badania są uzupełnione opisem bezpośrednio po badaniu.

6. Miejsce wykonywania badań OCT:

Badania OCT wykonywane jest w poradni okulistycznej Przychodni Rejonowej nr 2 przy ul. gen. J. Hallera 25 w Oleśnicy - tel. do rejestracji: 71 798 28 46 do 40, a do poradni okulistycznej: 71 798 28 60.

7. Badanie bezpłatne:

Badanie wykonywane jest w ramach procedur okulistycznych opłacanych przez NFZ, dla pacjentów, wg. kolejki oczekujących, którzy zostali skierowani:

1) na takie badania przez lekarzy okulistów poradni okulistycznej Przychodni Rejonowej nr 2, SZPZOZ w Oleśnicy,

2) przez innych lekarzy okulistów lub inne podmioty lecznicze, z którymi SZPZOZ w Oleśnicy zawarł stosowne umowy.

8. Badanie płatne:

Badania OCT można wykonać komercyjnie bez skierowania od lekarza okulisty. Pacjent winien mieć przy sobie informację o rozpoznaniu choroby oka od lekarza prowadzącego.

9. Cennik badań OCT:

L/p

Rodzaj badania OCT

Jedno oko

cena w [zł]

Dwoje oczu

cena w [zł]

1

Plamka.

80,00

140,00

2

Tarcza.

55,00

90,00

3

Pachymetria bezdotykowa.

55,00

90,00

4

Przedni odcinek - ocena kąta przesączenia.

55,00

90,00

5

Plamka z analizą jaskrową (badanie łączone).

90,00

150,00

10. Harmonogram badań odpłatnych:

Badania wykonywane są w dniach i godzinach , zgodnie z opracowanym harmonogramem, z którym można się zapoznać w rejestracji lub poradni okulistycznej.

publishfrompuste2020-10-12 00:00:00
_activepuste1
slugpustebadanie-oct

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..