2020-03-04

Organizacja i zadania poradni i pracowni

1. Organizacja i zadania poradni podstawowej opieki zdrowotnej:

1) poradnie podstawowej opieki zdrowotnej realizują świadczenia zdrowotne, zgodnie

       z warunkami umowy zawartej z DOW NFZ we Wrocławiu,

2) w Przychodni Rejonowo - Specjalistycznej nr 1, udzielane są tylko świadczenia dla dorosłych,

3) w Wiejskich Ośrodka Zdrowia w Boguszycach i Ligocie Polskiej udzielane są świadczenia dla

     dorosłych i dzieci,

4) w Przychodni Rejonowej nr 2, udzielane są oddzielnie świadczenia dla dorosłych i dla dzieci,

     przy czym:

a) dla dzieci zdrowych z punktem szczepień, w budynku przychodni przy ul. gen. J. Hallera 25

     w Oleśnicy,

b) dla dzieci chorych z gabinetem zabiegowym przy ul. Kilińskiego 4c w Oleśnicy.

   Zadania i wymagania w stosunku do poradni realizujących świadczenia w zakresie

   POZ określone są przepisami: rozporządzeniami Ministra Zdrowia, zarządzeniami

   Prezesa NFZ i umowami zawartymi z DOW NFZ, a mianowicie:

1) rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 24.09.2013 roku w sprawie świadczeń

   gwarantowanych z zakresu podstawowej opieki zdrowotnej - Dz. U. z 2013 roku poz. 1248,

2) zarządzeniem nr 69/2013/DSOZ Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 27

   listopada 2013 roku w sprawie określenia warunków zawierania i realizacji umów o udzielanie

   świadczeń w rodzaju podstawowa opieka zdrowotna,

3) rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 18 sierpnia 2011 roku w sprawie obowiązkowych

   szczepień ochronnych - Dz. U. nr 182, poz. 1086.

  

   Poradnie te realizują świadczenia w zakresie:

   1) chorób wewnętrznych (lekarze bez specjalizacji, lekarze specjaliści i lekarze z I stopniem

     specjalizacji w zakresie chorób wewnętrznych lub z inną specjalizacją),

   2) pediatrii (lekarze z I stopniem lub II stopniem specjalizacji albo lekarze specjaliści),

   3) pielęgniarstwa środowiskowo - rodzinnego,

   4) położnictwa środowiskowo - rodzinnego,

   5) medycyny szkolnej,

   6) szczepień dla dorosłych i dla dzieci,

   7) medycyny rodzinnej (lekarze specjaliści w zakresie medycyny rodzinnej),

   8) wizyt lekarskich w domu chorego,

   9) diagnostyki laboratoryjnej,

10) diagnostyki RTG,

11) diagnostyki USG,

12) diagnostyki EKG.

Na rzecz poradni POZ realizująświadczenia zdrowotne, także:

- pielęgniarki w gabinecie zabiegowym,

- pielęgniarki (technicy) w pracowni EKG,

- pielęgniarki (rejestratorki) w rejestracjach,

- pielęgniarki środowiskowo - rodzinne,

- położne środowiskowo - rodzinne,

- pielęgniarki i higienistki w szkołach,

- sekretarki medyczne.

2. Organizacja i zadania poradni specjalistycznych:

1) w poradniach specjalistycznych zatrudnieni są lekarze specjaliści lub lekarze z II stopniem

   specjalizacji (także z I stopniem specjalizacji),

2) w poradniach zatrudnione są także pielęgniarki lub położne,

3) zgodnie z art. 20 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 roku o świadczeniach opieki zdrowotnej

   finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2008 roku, nr 164, zdrowotnej

   z późniejszymi zmianami) udzielane są według kolejności zgłoszenia w dniach i godzinach ich

   udzielania przez Zakład,

4) lista oczekujących stanowi integralną część dokumentacji medycznej,

5) Zakład w razie potrzeby dokonuje szczegółowej regulacji przyjęć pacjentów, zwłaszcza

   w poradniach w których są największe kolejki oczekujących, a w szczególności:

- opracowuje pisemne procedury rejestracji pacjentów do poszczególnych poradni,

   - realizuje więcej świadczeń niż przewiduje to umowa z DOW NFZ we Wrocławiu

     (za zgodą dyrektora Zakładu, wiedząc o tym, że te ponadlimitowe świadczenia

     mogą być nie zapłacone przez DOW NFZ).

     Zadania poradni specjalistycznych wynikają z:

1) rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 06.11.2013 roku w sprawie świadczeń

   gwarantowanych z zakresu ambulatoryjnej opieki specjalistycznej - Dz. U. z 2013 roku, poz.

   1413,

2) zarządzenia nr 82/2013/DSOZ Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 17

   grudnia 2013 roku w sprawie określenia warunków zawierania i realizacji umów w rodzaju

   ambulatoryjna opieka specjalistyczna.

3. Organizacja i zadania poradni zdrowia psychicznego i poradni leczenia uzależnień:

Zadania poradni wynikają z:

1) rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 6.11 2013 roku w sprawie świadczeń

   gwarantowanych z zakresu opieki psychiatrycznej i leczenia uzależnień - Dz. U.

     z 2013 roku, poz. 1386,

2) zarządzenia nr 94/2013/DSOZ Prezesa Narodowego Funduszu zdrowia z dnia 13

   grudnia 2013 roku w sprawie określenia warunków zawierania i realizacji umów w rodzaju

   opieka psychiatryczna i leczenie uzależnień,

3) zarządzenia nr 94/2013/DSOZ Prezesa Narodowego Funduszu zdrowia z dnia 31grudnia

   2013 roku zmieniające zarządzenie w sprawie określenia warunków zawierania i realizacji

   umów w rodzaju opieka psychiatryczna i leczenie uzależnień

4. Organizacja i zadania poradni stomatologicznych:

1) w poradniach stomatologicznych świadczenia realizowane są zgodnie z harmonogramem pracy

   poszczególnych poradni, w zakresie zgodnym z umowąz DOW NFZ we Wrocławiu,

2) Zakład pełni dyżur stomatologiczny w każdą sobotę nieświąteczną w gabinecie

   stomatologicznym na I piętrze Przychodni Rejonowo - Specjalistycznej nr 1, przy ul.

   Ludwikowskiej 10 w Oleśnicy,

3) liczba udzielnych świadczeń stomatologicznych jest ograniczona (zgodnie z umowąz DOW

   NFZ we Wrocławiu) - tworzona jest lista oczekujących na świadczenia,

Zadania poradni stomatologicznych wynikają z umów zawartych z DOW NFZ we Wrocławiu oraz z:

1) rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 6.11.2013 roku w sprawie świadczeń

   gwarantowanych z zakresu leczenia stomatologicznego (Dz. U. z 2013 roku, poz. 1462,

2) zarządzenie nr 77/2013/DSOZ Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 12

   grudnia 2013 roku w sprawie warunków zawierania i realizacji umów w rodzaju leczenie

   stomatologiczne.

5. Organizacja i zadania pracowni diagnostycznych:

1) pracownie diagnostyczne udzielająświadczeń zdrowotnych w dniach i godzinach ustalonych

   harmonogramem,

2) pacjent skierowany na badania (laboratoryjne, ultrasonograficzne i rentgenowskie)

   otrzymuje zalecenia przez lekarza kierującego oraz wskazanie, gdzie takie badanie może być

   wykonane (dotyczy badań wykonywanych w Zespole lub wykonywanych na podstawie umów

   zawartych pomiędzy Zakładem i innym podmiotem leczniczym),

3) lekarz wykonujący badanie (lub opisujący wynik badania) przekazuje dokumentację z badania

   do lekarza kierującego, a dopiero po wpisaniu wyników do dokumentacji medycznej danego

   pacjenta, może ten wynik przekazać pacjentowi,

4) badanie diagnostyczne z zastosowaniem promieniowania jonizującego:

- wykonuje się w sposób gwarantujący osiągnięcie wymaganego rezultatu przy możliwie

   najmniejszej dawce promieniowania jonizującego,

- wykonanie procedury radiologicznej u osób poniżej 16. roku życia należy odnotować

   w książce zdrowia dziecka,

- szczegółowe zasady korzystania z badań z zastosowaniem promieniowania jonizującego

   reguluje instrukcja ochrony radiologicznej w pracowni rentgenowskiej i mammograficznej

   z dnia 17.06.2011 roku zatwierdzona przez dyrektora Zakładu (zgodnie z instrukcją,

   w widocznym miejscu umieszczona jest informacja o koniecznościpowiadomienia przez

   pacjentkębędącąw ciąży, rejestratorkę (a) lub technika RTG, o tym fakcie),

- w pracowniach rentgenowskich (mammograficznych obowiązuje plan postępowania

   awaryjnego w przypadku zdarzeń radiacyjnych wprowadzany zarządzeniem dyrektora Zakładu

(zał. nr 1 do zarządzenia nr 7/2011 z dnia 10.06.2011 roku),

- pracownicy zatrudnieni w warunkach narażenia na promieniowanie jonizujące poddani są

   obowiązkowym szkoleniom wstępnym i okresowym, wg. opracowanego przez Zakład

programu szkolenia, zatwierdzonego przez Państwowego Wojewódzkiego Inspektora

   Sanitarnego we Wrocławiu (program zatwierdzono pismem Dolnośląskiego Państwowego

Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego nr HR-PD-720-251-1/11 z dnia 28.06.2011 roku).

Realizacja programów zdrowotnych reguluje umowa z DOW NFZ we Wrocławiu oraz:

1) rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 6.11.2013 roku w sprawie świadczeń

   gwarantowanych z zakresu programów zdrowotnych - Dz. U. z 2013 roku,

2) zarządzenie nr 57/2009/DSOZ Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia

   29.10.2009 roku w sprawie określenia warunków zawierania i realizacji umów w rodzaju

profilaktyczne programy zdrowotne.

6. Organizacja i zadania Centralnego Laboratorium Analitycznego:

1) czas pracy pracowni:

   Centralne laboratorium analityczne czynne jest codziennie, od poniedziałku do piątku w dni

   robocze, w godzinach:6:45 do 16:30,

2) czas pracy pracowników:

 

   W centralnego laboratorium analitycznym, czas pracy pracowników rozpoczyna się i kończy

     o różnych porach dnia i tak:

a) 3 pracowników, w godz.:         6:45 - 14:20,

b) 1 pracownik, w godz.:             8:55 - 16:30,

c) pozostali pracownicy w godz.: 7:25 : 15:00,

3) organizacja pracy:

- 3 pracowników przychodzących do pracy na godz. 6:45, przygotowuje stanowiska pracy, tak aby

od godz. 7:00 móc rejestrować i pobierać materiał do badań od pacjentów (którzy wpuszczani

o godz. 7:00 do budynku Przychodni Rejonowej nr 2 przy ul. gen. J. Hallera 25 w Oleśnicy),

- 1 pracownik rozpoczyna pracę od godz. 8:55 do 16:30, do którego obowiązków należy także:

   wydawanie wyników, uzupełnianie dokumentacji medycznej, wykonywanie badań na „CITO”

i innych zadań zleconych przez kierownika,

- pozostali pracownicy wykonują pracę związaną z wykonywaniem badańlaboratoryjnych

   i innych, zleconych przez kierownika,

4) kierownik centralnego laboratorium analitycznego:

-   analizuje liczbę i zakres zleconych badań i przedstawia ewentualne wnioski zastępcy dyrektora

   ds. lecznictwa,

-   współpracuje z kierownikami jednostek organizacyjnych Zakładu w zakresie organizacji

   przyjęć pacjentów w okresie zwiększonej liczby zachorowań - np. pobieranie materiałów do

   badań dodatkowo w Przychodni Rejonowo - Specjalistycznej nr 1 przy ul. Ludwikowskiej 10

   i w poradni dla dzieci,

- współpracuje z zewnętrznymi laboratoriami, z którymi SZPZOZ w Oleśnicy ma podpisaną

   umowę na wykonywanie badań laboratoryjnych, które nie sąwykonywane w centralnym

   laboratorium analitycznym SZPZOZ w Oleśnicy.

Warunki współdziałania poradni i pracowni:

1. W celu zapewnienia ciągłości leczenia w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej

   w dni wolne od pracy oraz niedziele i święta, a także codziennie w godzinach od 18ºº (lub

   20ºº) do 8ºº dla podopiecznych Zakładu dyżur pełni izba przyjęć Powiatowego Zespołu

   Szpitali w Oleśnicy przy ul. Armii Krajowej 1 na podstawie umowy zawartej z DOW NFZ

     we Wrocławiu.

   Informacje (lokalizacja, numer telefonu), jaki podmiot leczniczy wykonuje ten rodzaj

     świadczeń zdrowotnych, wywieszane są na tablicach ogłoszeń lub w innym widocznym

     miejscu na zewnątrz budynku przychodni (ośrodka zdrowia lub poradni).

2. W celu zapewnienia badań diagnostycznych pacjentom przypisanym określonym typom porad

   w ambulatoryjnej specjalistycznej opiece zdrowotnej, a których nie wykonuje się w tutejszym

   Zakładzie, zawierane są umowy, zgodnie z zasadami ustalonymi przez NFZ oraz przepisami

   art. 26 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 roku o podmiotach leczniczych.

   Umowy te dotyczą m.in:

1) badań grupy krwi i innych badań laboratoryjnych, których wykonywanie w Zespole jest

   nieopłacalne,

2) USG serca z próbą wysiłkową,

3) badań biologicznych i bakteriologicznych,

4) badań histopatologicznych,

5) badań kapilaroskopowych, profilometrycznych, EMG, densometrycznych,

     termometrycznych skóry, zdjęć panoramicznych jamy ustnej, prac technicznych w zakresie

   protetyki o ortodoncji i innych wymaganych przez NFZ.

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP, jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji, w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP, zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP osobom wskazanym we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu. Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP, w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP, jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email: kancelaria@cyfra.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora: ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod.mc@cyfra.gov.pl lub listownie - na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod.mc@cyfra.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..